top of page
Search

آشنایی با شهره بیات داور بین‌المللی شطرنج


چگونه با آموزش آنلاین جشن نوروز را به فرزندانمان معرفی کنیم؟
شهره بیات - داور فدراسیون جهانی شطرنج ( فیده )

شهره بیات داور بین‌المللی و شطرنج‌باز اهل ایران است که در ۲۳ اسفند ۱۳۶۵ در شهر رشت استان گیلان به‌دنیا آمده است. بیات به‌عنوان یک داور بین‌المللی شطرنج افتخارات زیادی را کسب کرده است. از جمله افتخارات او در این حوزه می­‌توان به دریافت عنوان اولین و تنها بانوی داور بین‌المللی شطرنج گرید A در آسیا اشاره کرد. او به‌عنوان مدرس فدراسیون جهانی شطرنج نیز فعالیت کرده است و وظیفه‌ی قضاوت مسابقات مهمی را نیز برعهده داشته است. فینال قهرمانی شطرنج بانوان جهان از جمله مسابقاتی بوده که قضاوت آن را بر عهده داشته است.

شهره بیات در گذشته دبیر اسبق فدراسیون شطرنج ایران بوده و در سال ۲۰۱۹ به‌عنوان عضو ارشد کمیته‌ی داوران فدراسیون شطرنج و مدرس فیده انتخاب شد. در مسابقات اخیر قهرمانی بانوان جهان نیز، قضاوت هایی را بر عهده داشته است.


دریافت جایزه‌ی «زنان شجاع»

با نگاهی به عملکرد حرفه‌ای و موفق شهره بیات ، مصائب و فراز و فرودهای بسیاری در زندگی کاری وی را شاهد هستیم. قطعا تلاش مستمر و علاقه به شطرنج ، دلیلی بر پشت‌سرگذاشتن این مشکلات بوده است. بعد از مهاجرت وی و مصادف با روز جهانی زن، جایزه «زنان شجاع» توسط وزارت امور خارجه‌ی آمریکا به ایشان اهدا گردید. این جایزه به پاس ایستادگی و شجاعت در برابر قانون حجاب اجباری به او تعلق گرفت. بد نیست بدانید اهمیت این دستاورد از آن رو می‌باشد که جایزه‌ی زنان شجاع تا کنون به ۲۱ تن از زنان تاثیرگذار اهدا شده است.


یادگیری شطرنج از کودکی

شهره بیات در خانواده‌ای علاقه‌مند به شطرنج بزرگ شد. پدر ایشان ( کیومرث بیات ) رئیس اسبق فدراسیون گیلان بود. دیگر اعضای خانواده نیز در حال حاضر از مدرسین و فعالان ورزش شطرنج هستند. این پیشه‌ی خانوادگی نقش بسیاری در موفقیت بانو شهره بیات داشته است. تمارین و آموزش‌ها از کودکی توسط پدر و استادان برجسته نتایج درخشانی در آینده را نصیب ایشان کرد.





شهره بیات به عنوان مدرس در درسون

درسون یکی از وب‌سایت‌های جامع کلاس خصوصی آنلاین است که مطالب آموزشی با کیفیتی را ارائه می­‌کند. یکی از گروه‌های آموزشی درسون، ورزش است که کلاس‌های متنوعی را در بر می­‌گیرد. آموزش شطرنج، یکی از پرطرفدارترین زیرشاخه‌های ورزش می‌باشد که روزانه ساعات آموزشی چشمگیری را در درسون به خود اختصاص داده است. با شروع همه‌گیری کرونا، افراد بسیاری در کشورهای مختلف به اجبار به قرنطینه‌ی خانگی پناه بردند. در این میان کلاس آنلاین یکی از روش‌های پربازده برای رشد افراد و یادگیری آنان در نظر گرفته شد. از ابتدای این شرایط، شهره بیات عزیز به‌عنوان یکی از معلمان برجسته و حرفه‌ای به کلاس آنلاین شطرنج درسون پیوستند و شاگردان متعددی را آموزش دادند. اما در یک سال اخیر و با بازگشت افراد به زندگی عادی، ایشان هم با حجم درخواست کلاس‌های حضوری مواجه شدند. از این رو امکان پذیرش شاگرد جدید برای آموزش آنلاین شطرنج در حال حاضر وجود ندارد. اما امیدواریم در آینده‌ای نزدیک فرصت همکاری و بهره‌مندی از تجربیات ایشان را داشته باشیم. با آروزی موفقیت برای شهره بیات عزیز .

اگر شما هم تمایل به یادگیری آنلاین شطرنج دارید می‌توانید از حضور معلمان حرفه‌ای و مطرح درسون در این زمینه بهره‌مند شوید. پیشنهاد می‌کنیم همین حالا به بخش معرفی بهترین معلمان شطرنج آنلاین درسون مراجعه کنید.



45 views0 comments
bottom of page