top of page
Search

آموزش آنلاین هنر چه نقشی در شکل گیری شخصیت کودکان دارد؟



هنر یک عنصر شناختی است که این شناخت ممکن است از خود انسان یا فضای پیرامون او صورت بگیرد. شناخت از خود یا فضای اطراف هر فرد باعث می­شود این آشنایی، در شکل های مختلفی از شخصیت یا آثار هنری او آشکار شود. هنر در شکل گیری شخصیت کودکان نقش مهمی ایفا می­کند. در کل با شرکت در کلاس های آموزش آنلاین هنر و یادگیری مهارت های مختلف آن می­توان مهارت های حرکتی، توان مغزی و توانایی حل مسئله را تقویت نمود.

نقش هنر در شکل گیری شخصیت کودکان

در هنر ذاتاً توانایی های مانند قوه خیال و خلاقیت تقویت می­شود. در نتیجه با آموزش هنر به کودکان می­توان این دو قوه را پرورش داد. در آینده، تخیل و خلاقیت و نوآوری در زمینه های شغلی مختلف، به کمک آنها خواهد آمد.

از نظر روان شناسان هنر بسیار ارزشمند است، زیرا این فرصت را به کودکان می­دهد که با جهان اطراف خود بیشتر آشنا شوند. از نظر کودکان نیز فعالیت های این زمینه بسیار سرگرم کننده هستند و احساس شادی می­آورند. همین موضوع باعث شده هنر یک عنصر شادی آور و در عین حال آرامش بخش در نظر گرفته شود که ابعاد مختلف شخصیتی کودک را شکل می­دهد. فعالیت های هنری علاوه بر احساس شادی، در برابر برخی حالات روحی منفی مانند استرس و اضطراب های روزانه نیز مقابله می­کنند.

شرکت در کلاس های آموزش هنر باعث می­شود خلاقیت کودکان رشد پیدا کند. خلاقیت در زمینه های مختلف کاری و تحصیلی می­تواند بسیار به کمک کودکان بیاید. خلاقیت عاملی در موفقیت زندگی کودکان است. شرکت کودکان در فعالیت های هنری موجب می­شود، خلاقانه فکر کرده و در ارتباط با مسائل مختلف، ابتکار عمل به خرج دهند و با دید نوآورانه برخورد کنند.

هنر باعث می­شود کودک از طریق فعالیت های مشترک و گروهی، قدرت ارتباطات اجتماعی بالایی داشته باشد. هنر باعث می­شود افرادی که از نظر سن، نژاد و جنسیت با هم متفاوت هستند با یکدیگر ارتباط مشترکی داشته باشند و به طور دوستانه در فعالیت های هنری گروهی شرکت داشته باشند.

شرکت در دوره های آموزش هنر سبب می­شود کودک از نظر قدرت انتخاب، تصمیم گیری، ارزیابی نتایج و حل مسئله رشد پیدا کند. شرکت در کلاس های آموزش هنر باعث افزایش اعتماد به نفس کودک شما می­شود. هنر این فرصت را به کودکتان می­دهد که مسائل مختلف اطراف خود را پردازش کند و با احساسات و ایده های خود را به طور دقیق به کار بگیرد.

والدین چه نقشی در آموزش هنر به کودکان خود دارند؟

والدین می­توانند فرزند خود را به شرکت در دوره های آموزش هنر تشویق کنند و از ابزارها و تکنیک های متنوعی در این راه استفاده کنند. والدین باید بتوانند محیطی امن برای پاسخ به احساسات، آزمون و خطا و کسب تجربه مفید فرزندان خود فراهم کنند.

جمع بندی

با پیشرفت حوزه آموزش آنلاین، مجموعه های آموزشی مختلف تلاش کرده اند با برگزاری دوره های مجازی، مباحث را به بهترین نحو به دیگران آموزش بدهند. کلاس های آموزش هنر نیز از این قاعده مستثنی نیستند. امروزه کلاس های آموزش آنلاین هنر نیز بسیار رایج شده اند که مزایای خاص خود را دارند.

21 views0 comments
bottom of page