top of page
Search

هدیه برای روز پدر چی نخریم؟

Updated: Nov 25, 2023


روز جهانی پدر یکی از مناسبت‌های مهم در سراسر دنیا می‌باشد که مردم بسیاری به پاس قدردانی از پدران خود، سالانه آن را جشن می‌گیرند. این روز در کشورهای مختلف با توجه به فرهنگ هر ملیت در تاریخ متفاوتی ثبت شده است. میلیون‌ها نفر از مدتی قبل برای انتخاب هدیه روز پدر در تلاشند. اما نکته مهم خرید هدیه‌ای خاص و زیبا می‌باشد. اگر شما هم به عنوان همسر یا فرزند در انتخاب هدیه برای روز پدر سردرگم هستید با ما در این مطلب از درسون همراه باشید. در این مقاله به باید و نبایدهای خرید هدیه نگاهی کرده و در آخر پیشنهادات خود را برای خرید بهترین هدیه ارائه می‌کنیم.


در فرهنگ‌های مختلف دنیا، فرزندان با همراهی خانواده یا به صورت مستقل تصمیم به تهیه هدیه پدران خود می‌گیرند. نکته جالب در همه این فرهنگ‌ها، محدود بودن گزینه برای خرید است. تقریبا همه مردم بر این موضوع با یکدیگر اتفاق نظر دارند؛ هدیه روز پدر چه چیزی بخریم؟ برای پاسخ به این سوال باید در ابتدا مشخص کنیم برای این روز، چه چیزهایی نباید خرید. در ادامه به لیستی از باید و نبایدهای خرید این هدیه صحبت خواهیم کرد.


برای روز پدر این 5 هدیه را هرگز نخرید؛


1- خرید جوراب، کراوات و وسایل شخصی ممنوع!



نکته جالب برای انتخاب هدیه روز پدر، خرید وسایل شخصی همچون جوراب و کراوات است. معضلی قدیمی که همواره با آن مواجه هستیم. دست کم گرفتن این امر شاید به دلیل روحیه منعطف و متواضع اکثر پدرها می‌باشد. به طور کلی در بسیاری مواقع پدران، نیازهای خود را کمتر مورد توجه قرار می‌دهند. از این رو در برخی اوقات الویت خرید ابتدا با دیگر اعضای خانواده می‌باشد. از همین حالا خرید انواع لباس، جوراب، کراوات و وسایل شخصی را به زمان‌های دیگری جز روز پدر واگذار کنید. برای انتخاب‌های بهتری وقت بگذارید و حس ارزشمندبودن را به پدر خانواده منتقل کنید.


2- ابزار فنی هدیه مخصوص روز پدر نیست.



هیچ پدری دوست ندارد وقتی کادوی خود را باز می‌کند با جعبه آچار یا ابزار فنی روبرو شود. از طرفی خرید ابزار فنی نیاز به تخصص دارد. حتی با وجودی که شما از نیاز آنان باخبر باشید، باز هم اطلاعی از مدل مد نظرشان نخواهید داشت. پس به گزینه‌های بهتری برای هدیه فکر کنید.


3- با هدف تامین سلامتی پدران هدیه نخرید.

سلامتی پدران برای همه از اهمیت بالایی برخوردار است. اما اینکه هدیه شما برای یادآوری مراقبت بیشتر از خودش باشد، خوشایند نخواهد بود. پس همین حالا از خرید انواع ویتامین‌ها، مکمل‌های لاغری و چاقی، صندلی‌های ارگونومیک، مچ بند طبی و ... خودداری کنید. همانطور که گفتیم بهتر است تهیه این وسایل را به عهده خودشان بگذارید. یا برای رفع نگرانیتان در فرصت دیگری همراه پدرتان برای خرید وسایل درمانی و سلامتی اقدام کنید.


4- سلیقه خود را تحمیل نکنید.

برای تهیه کادو خود را به جای فرد مقابل بگذارید. تصور کنید که آیا رنگ، اندازه یا جزییات دیگر این هدیه با سلیقه او هماهنگی دارد ؟ در طول مسیر انتخاب، سلیقه خودتان را برای تصمیم نهایی تحمیل نکنید.


5- از ارائه کارت هدیه یا پول نقد خودداری کنید.


در فرهنگ آسیایی و خاور میانه، پدران هسته اصلی کسب درآمد در یک خانواده هستند. از این رو انتخاب کارت هدیه یا وجه نقد خیلی خوشایند نخواهد بود. جایگزین این هدیه می‌توان از هدایای قیمتی دیگر همچون ساعت، دستنبد و یا گردنبندی استفاده کرد که با کلمه یا عبارتی زیبا از طرف شما تزئین شده باشد.


همه مواردی که در بالا به آن اشاره شد، جز نیازمندی‌های هر پدری می‌باشند. اما اینکه تا چه حد آنان را به وجد بیاورند مشخص نیست. قبل از هر چیز روحیات پدران و همسران خود را بشناسید و بر اساس آن دست به اقدامی بزنید.


هدیه برای روز پدر چی بخریم ؟


تا به این مرحله با لیستی از ممنوعات خرید برای هدیه روز پدر آشنا شدیم. حال به نکات مهمی برای انتخاب هدیه اشاره کرده و پیشنهادات جذابی را ارائه می‌کنیم .

پدر در یک خانواده نمادی از قدرت، استقامت و تکیه گاه است. اما در پس ظاهر جدی و سخت هر پدر روحی لطیف و احساسی وجود دارد که جز با محبت و توجه اعضای خانواده زنده نخواهد ماند. احتمالا اکنون متوجه معرفی لیست ممنوعه فوق‌الذکر شده اید. با خرید هدیه‌ای که تنها برای رفع مسئولیت است حس بی‌توجهی را به پدر خود منتقل خواهید کرد.

خرید هر هدیه‌ای که شروع لبخندی روی لپ پدران باشد ارزشمند است. لطفا هدیه‌ای را انتخاب کنید که او را به وجد آورده و هیجاناتش را برانگیزد. با ساده ترین و کوچک‌ترین هدایا هم می‌توان حس عشق و احترام را منتقل نمود. پیشنهاد می‌کنیم هدیه شما کاربردی، احساسی و خاص باشد. فراموش نکنیم ارزش یک هدیه به قیمت آن نیست. بلکه به زمان و اهمیتی که برای تهیه آن صرف کرده‌اید مرتبط است.


با نگاهی به نکات بالا این سوال پرسیده می‌شود که برای روز پدر هدیه چی بخریم ؟


1- به پدرتان چیزی را هدیه کنید که او را به چالش بکشد.

هر وسیله ای که باعث خوشحالی و نشاط روحی پدرتان می‌شود را انتخاب کنید. مثل بازی های مختلف یا کادویی که نیاز به سرهم کردن و ابداع دارد.


2- برنامه تفریحی برای او ترتیب دهید.

بهترین پیشنهاد ممکن را بدهید. یک جلسه یوگا، ماساژ، بلیط فیلم یا مسابقه مورد علاقه‌اش را رزرو کنید. اگر پدرتان به انواع غذا علاقه دارد، او را به رستورانی زیبا دعوت کنید.


3- کادویی احساسی انتخاب کنید.

برای انتخاب کادوی پدر خود تنها به بعد مالی آن توجه نکنید. بسیاری از هدیه‌ها به عنوان کاردستی از جهت زمانی که برای ساخت آن صرف شده است، ارزشمند هستند. به طور مثال کارت تبریکی که کودکی برای پدرش درست کرده است. یا جمع‌آوری عکس‌های دوران کودکی و چاپ آن روی تابلو ایده جالبی است.


4- با پدرتان وقت بگذرانید.


شاید بهترین و زیباترین هدیه برای یک پدر وقت گذرانی با خانواده باشد. برای یک روز پرهیجان و به یادماندنی از قبل برنامه‌ریزی کنید. به اماکن دیدنی یا یک سفر یک روزه بروید. فراموش نکنیم همه هدایا مادی نیستند.


سخن آخر

روز جهانی پدر بهانه‌ای برای مرور دوباره اهمیت پدرانی است که هسته مرکزی یک خانواده هستند. برای تهیه هدیه روز پدر بایدها و نبایدهایی وجود دارد. با شناخت این اصول انتخاب بهتر و ارزنده‌تری صورت گرفته و روابط عاطفی مستحکم‌تری شکل می‌گیرد. با شناخت رفتار و روحیات پدر خود گزینه‌های متعددی برای خرید کادو خواهید داشت. پس از همین الان از تهیه وسایل تکراری خودداری کنید. فکر کنید، ایده بدهید و خلاقیت خود را به کار ببندید. و البته فراموش نکنید همه هدایا فیزیکی یا نقدی نیستند. گاهی باید برای ساخت یک کارت تبریک ساعتها وقت گذاشت. ارزشمندترین هدیه برای یک پدر، عشقی است که به او تقدیم می‌شود. برای تجربه این حس زیبا می‌توانید از طریق آموزش آنلاین یکی از کلاس های ورزش، یوگا، شطرنج، موسیقی و ... را هدیه دهید.

26 views0 comments
bottom of page