top of page
Search

کلاس یوگا آنلاین؛ صفر تا صد با ساده‌ترین ابزار در خانه

Updated: Jan 14, 2023


کلاس یوگا آنلاین در خانه

یوگا از قدیمی‌ترین سنت‌ها و عقاید هندوها و بودایی‌ها به شمار می‌آید که در زمینه‌ی آرامش ذهن و روح بسیار کاربرد دارد. در این ورزش قدیمی، ذهن، روح و روان فرد آرامش خاصی به خود می­گیرد. ذهن و جسم فرد با انجام ورزش یوگا و همچنین مدیتیشن پرورش می‌یابد. به‌طورکلی ورزش علاوه بر تقویت جسم، موجب تقویت روح و روان آدمی نیز می‌گردد. با به‌دست‌آوردن آرامش حاصل از ورزش یوگا، می‌توان در جامعه با تمرکز و ذهنی آرام­‌تر به فعالیت‌های روزمره پرداخت. Yoga از نظر لغوی به معنای اتحاد است، به‌بیان‌دیگر یکپارچه‌شدن با وجود خویش، منجر به خودشناسی می­شود.

برای شروع یوگا لازم نیست حتما به کلاس‌های حضوری مراجعه کنید و یا امکانات و ابزار گران‌قیمتی تهیه نمایید. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ورود روش‌های تدریس نوین، کلاس‌های آنلاین مختلفی به جامعه آموزشی وارد شده است. کلاس یوگا آنلاین نیز توسط مجموعه‌های آموزشی گوناگونی همچون کلاس یوگای درسون در حال ارائه است. درصورتی‌که شما نیز علاقه‌مند به شروع این ورزش هستید ، مطالعه‌ی این مطلب به شما کمک می‌کند.


برای یادگیری یوگا از کجا شروع کنیم؟ کلاس یوگا آنلاین بهتر است یا حضوری؟

در ابتدا باید کلاس یوگا خود را انتخاب کنید. آیا دوست دارید به صورت حضوری آموزش ببینید یا آنلاین؟ این سوالی است که باید در ابتدای کار پاسخی برای آن بیابید. امروزه با سختی رفت‌و‌آمد و کمبود وقت به دلیل کار و فعالیت‌های روزمره، شرکت در کلاس‌های حضوری ممکن است سخت به نظر بیاید. بدین منظور کلاس یوگا آنلاین نیز ارائه شده تا شرکت‌کننده‌ی دوره‌ی آموزشی، مشکلی از بابت وقت نداشته باشد.

پس از اینکه در کلاس یوگا شرکت کردید، بهتر است تجهیزاتی نیز همراه خود داشته باشید؛ البته این ورزش چندان به وسایل زیادی نیاز ندارد. یک مت تمرینی، بالش، یک کمربند مخصوص یوگا و یک لباس مخصوص راحت، تجهیزات لازم برای انجام تمرینات این ورزش است. در صورت نبود هریک از ابزار، با مشورت مربی خود، وسیله‌ی دیگری را جایگزین نمایید.

کلاس یوگا آنلاین با ساده‌ترین ابزار در خانه

چه زمانی از روز را به ورزش یوگا بپردازیم؟

انجام تمرینات یوگا در صبح باعث می‌شود تا انرژی فرد در طول روز بالا باشد و برای فعالیت‌های روزمره‌ی خود از تمرکز خوبی برخوردار باشد. درست است که یوگا در صبح مفیدتر است اما شما می‌توانید تمرینات این ورزش را در عصر یا شب نیز انجام دهید. این مورد بستگی به خود شما دارد که چه ساعتی از روز تمایل به انجام تمرینات دارید.


کلاس یوگا آنلاین چه فوایدی دارد؟

همانطور که در بالا به آن اشاره شد، ورزش یوگا دارای مزایای بسیاری برای ذهن و جسم است. با شرکت در یک کلاس یوگا آنلاین، علاوه بر اینکه می‌توانید بدون هزینه‌ی جانبی، از یادگیری حرکات این ورزش بهره‌مند شوید، وقت خود را نیز مدیریت خواهید کرد. در کلاس یوگا آنلاین علاوه بر آموزش حرکات و بهبود سلامت، سعی می‌شود زوایای مختلف شخصیت ورزشکار نیز بهبود یابد.


انجام تمرینات یوگا چه مزایایی دارد؟

همانطور که گفته شد، ورزش یوگا به طور کل باعث تقویت ذهن و جسم می‌شود. با این روش می‌توانید از لحاظ روحی نیز از آرامش بسیاری برخوردار باشید. علاوه بر تمرینات ذهنی، تمرینات جسمانی یوگا نیز برای بدن بسیار مفید خواهند بود. با انجام تمرینات جسمانی این ورزش، عضلات شما قوی‌تر از قبل می‌شود. همچنین ایجاد هماهنگی بیشتر بین سیستم عصبی و اندام‌ها از دیگر مزایای ورزش یوگا به شمار می‌آید.

نکته‌ی جالب این است که از نظر علمی، یوگا و مدیتیشن این ورزش جنبه‌ی درمانی ندارد. البته انجام تمرینات یوگا در جلوگیری از مبتلاشدن به بیماری‌های مختلف موثر است. تحقیقات نشان داده‌اند یوگا و مدیتیشن در آرامش روح و روان انسان تاثیر شگرفی دارد. انجام تمرینات جسمانی یوگا باعث می‌شود فرد یک فرم بدنی مطلوب داشته باشد.


مدیتیشن در کنار اعضای خانواده


سخن آخر در مورد کلاس یوگا آنلاین

برخی از افراد بر این عقیده‌اند که برای یادگیری این ورزش، باید به یک باشگاه یا کلاس حضوری مراجعه نمایند؛ اما در واقع برای یادگیری تمرینات آن، ثبت نام در یک کلاس آنلاین نیز بسیار مفید خواهد بود. درسون یک وب‌سایت جامع آموزشی برای ایرانیان خارج از کشور است که کلاس‌های متنوعی را ارائه می‌کند. این مجموعه در زمینه‌های مختلفی نظیر ریاضی، موسیقی، ورزش، زبان، هنر، شطرنج و.... خدمات خود را به فارسی‌زبانان سراسر دنیا معرفی نموده است.

برای شرکت در کلاس یوگا آنلاین کافی است به قسمت کلاس‌های یوگا آنلاین درسون مراجعه کنید. بعد از این مرحله، می‌توانید پروفایل معلمین را بررسی کرده و با سابقه و تجربه مدرس آشنا شوید. سپس در پایان پس از شناخت شرایط کلاس و جلسه معارفه، می‌توانید در کلاس مربوطه شرکت کرده و از خدمات آموزشی درسون استفاده نمایید.

26 views0 comments
bottom of page