top of page
Search

آموزش آنلاین یا حضوری؟

Updated: Nov 25, 2023

در سال‌های اخیر با توجه به شیوع بیماری کرونا در تمام جهان، اکثر دانشگاه‌ها، مدارس و آموزشگاه‌ها کلاس‌های آموزشی خود را به صورت آنلاین و غیر حضوری برگزار می‌کنند تا در قطع شدن زنجیره انتقال این بیماری سهیم باشند‌. تا قبل از شیوع بیماری کرونا، برگزاری کلاس‌های غیر حضوری و آنلاین کار سختی به نظر می‌رسید اما پس از کرونا این نوع آموزش به شدت مورد استقبال قرار گرفت. ولی علاوه بر زمان شیوع کرونا همیشه آموزش آنلاین مزایای بسیار زیادی نسبت به آموزش حضوری دارد. بسیاری از افراد مقیم خارج از کشور نیز با استفاده از این نوع آموزش می‌توانند در کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی مورد نظر خود به صورت آنلاین شرکت کنند و از مزیت‌های این روش آموزشی مفید، کمال استفاده را ببرند. در این مقاله قصد داریم درباره‌ی مزایای آموزش آنلاین نسبت به آموزش حضوری توضیح دهیم.



کلاس خصوصی آنلاین برای ایرانیان خارج از کشور


آموزش آنلاین و کاربرد آن

در فرآیند آموزش آنلاین ارتباطی دو طرفه بین مدرس و دانش‌آموز برقرار می‌شود در آموزش‌های آنلاین برخلاف آموزش سنتی وجود اینترنت کاملا ضروری است و همه شرکت‌کنندگان در صورت دسترسی به اینترنت می‌توانند به صورت گروهی یا خصوصی در کلاس‌های متنوع درسون (هنری – ورزشی – موسیقی و ... ) شرکت کنند. در این آموزش تعامل بین مدرس و دانش آموز بیشتر است.


آموزش آنلاین یا غیر حضوری چه مزایایی دارد؟


· صرفه جویی در وقت و هزینه‌های رفت و آمد

یکی از مهمترین مزایای آموزش آنلاین صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌های رفت و آمد است. برخی از افراد شاغل هستند و امکان شرکت در کلاس‌های حضوری را ندارند. این افراد در هر ساعت از شبانه روز می‌توانند از مزایای کلاس‌های آنلاین و آموزش غیر حضوری استفاده کنند. با توجه به عدم رفت و آمد به آموزشگاه برای شرکت در کلاس‌های حضوری، عدم نیاز به خرید تجهیزات مخصوص کلاس‌های حضوری هزینه آموزش غیر حضوری بسیار کم‌تر و مقرون به صرفه‌تر است.


· مختصر بودن و اثر بخشی زیاد مطالب آموزشی

معمولا در آموزش آنلاین مطالبی که به دانش‌آموز یا هنرجو تدریس می‌‌شود، خلاصه‌تر و منسجم‌تر از آموزش‌های حضوری است. هر چه مطالب خلاصه‌تر باشند، اثر بخشی آن‌ها و میزان یادگیری افراد شرکت‌کننده نیز بیشتر خواهد شد.



معلم خصوصی آنلاین کانادا


· دسترسی راحت

یکی دیگر از مزایای آموزش آنلاین دسترسی راحت به این نوع آموزش است. فرقی نمی‌کند که در کدام منطقه یا کدام کشور ساکن باشید، فقط کافیست که به اینترنت دسترسی داشته باشید و بدون نیاز به رفت و آمد به سادگی با شرکت در کلاس‌های آموزشی آنلاین و غیرحضوری آموزش‌های لازم را دریافت کنید‌.


· انعطاف‌پذیری زمان برگزاری کلاس‌ها

میزان انعطاف‌پذیری زمان برگزاری کلاس‌های آنلاین نسبت به کلاس‌های حضوری خیلی بیشتر است‌‌. در تمام ساعات شبانه‌ روز می‌توان در کلاس‌های غیرحضوری حاضر شد. مدرسان و دانش‌آموزان نیز از انعطاف‌پذیری زمان آموزش آنلاین استقبال گسترده‌ای کرده‌اند‌. در واقع مهم نیست که در چه مکانی و در چه شرایطی هستید؛ با ورود به اینترنت می‌توانید در کلاس آنلاین مورد نظر خود شرکت کنید. اما در آموزش حضوری حتما باید سر موقع در مکان آموزش حاضر شوید در غیر این صورت آن جلسه را از دست خواهید داد.


· افزایش تمرکز

با توجه به این که در آموزش آنلاین، فرد به تنهایی در کلاس‌ها شرکت می‌کند، تمرکز بیشتری برای یادگیری مطالب دارد زیرا موضوعی که بخواهد حواس دانش‌آموز را پرت کند، وجود ندارد. به طور کلی تمرکز در کلاس‌های آنلاین نسبت به کلاس‌های حضوری بیشتر است.


آموزش آنلاین در وبسایت درسون برای فارسی زبانان سراسر دنیا

یکی از بهترین پلتفرم‌های برگزاری کلاس آنلاین که با هدف آموزش آنلاین ایرانیان سراسر دنیا توسط تعدادی از خانواده‌های فارسی زبان ساکن شهر تورنتوی کانادا طراحی و راه‌اندازی شده است، وبسایت درسون نام دارد. پس از شیوع بیماری کرونا این وبسایت برای ارائه کلاس‌ خصوصی آنلاین در هر جای دنیا با استفاده از چند معلم خصوصی برای فارسی زبانان مقیم سراسر دنیا شروع به کار کرد‌. دریافت بازخورد مثبت و بازدهی بالا از این کلاس‌ها باعث شد که درسون فعالیت‌های خود را در زمینه‌های دیگر نیز گسترش دهد. هم اکنون کلاس‌های متنوعی مانند کلاس فارسی، شطرنج، ورزش، نجوم، کامپیوتر و ریاضی، زبان، موسیقی و کلاس هنر به صورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می‌شود‌.


قیمت‌گذاری کلاس‌ خصوصی آنلاین از طریق سایت درسون به صورت کاملا منصفانه ارائه می‌شود به طوری که هم معلمان و هم شاگردان از قیمت‌های ارائه شده راضی باشند. با توجه به این که این وبسایت فقط برای آموزش آنلاین فارسی زبانان خارج از کشور راه‌اندازی شده است، پرداخت هزینه کلاس‌ها نیز به صورت ارزی و با واحد دلار کانادا امکان‌پذیر است. هر شاگرد قبل از شرکت درکلاس جلسه‌ای معارفه رایگان با استاد منتخب خود خواهد داشت و پس از آن در صورت رضایت از معلم مورد نظر می‌تواند برای شرکت در کلاس هزینه تعداد جلسات مد نظر را پرداخت کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه‌کلاس‌ها به سایت درسون مراجعه کنید.



نحوه استفاده از خدمات وبسایت درسون

برای استفاده از خدمات وبسایت درسون از هر جای دنیا که هستید ابتدا وارد وبسایت > بخش کلاس‌ها شوید و پس از انتخاب کلاس مورد نظر، معلم دلخواه خود و تکمیل فرم جلسه معرفی رایگان، منتظر تماس معلم جهت هماهنگی‌های لازم برای برگزاری جلسات معارفه رایگان باشید. سپس می‌توانید در صفحه معلم مراحل رزرو جلسات و پرداخت را انجام دهید. جلسات آنلاین بعدی با هماهنگی‌های معلم برگزار خواهد شد. برای مسئولین درسون برگزاری باکیفیت کلاس‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در واقع یکی مهم‌ترین تفاوت‌های این وبسایت با وبسایت‌های مشابه بالا بودن کیفیت برگزاری کلاس‌هاست‌. بعد از برگزاری جلسات، فرم نظرخواهی در اختیار شاگردان قرار می‌دهند تا نظر آن‌ها را درباره میزان رضایت از معلم انتخابی را جویا ‌شوند. یکی دیگر از روش‌های پی بردن به رعایت استانداردها در جلسات آنلاین وبسایت درسون، شرکت یکی از اعضای تیم در یکی از جلسات معارفه بصورت اتفاقی است.

35 views0 comments
bottom of page