top of page
Search

چرا مسیر یادگیری را نیمه‌کاره رها می‌کنیم؟



آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که کلی کار نیمه‌کاره دارند؟ برای مقابله با این مشکل راهکاری پیدا کرده‌اید؟ حال فکر کنید این چالش بزرگ در مسیر یادگیری و آموزش هم به وجود آمده باشد.

همه‌ی ما در طول زندگی احتمالا با این موانع برخورد کرده‌ایم، پس شما تنها کسی نیستید که در میانه‌ی راه یادگیری بی‌انگیزه شده و در نهایت کلاس مورد نظر را ترک کرده و دیگر هیچ‌وقت سراغی از آن نگرفته است. در ادامه‌ی این مطلب با ما همراه باشید تا بیشتر در این مورد بدانیم.


چرا آموزشی را نیمه‌کاره رها می‌کنیم؟

عوامل متعددی در بروز این مشکل تاثیرگذارند، اما برخی از مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند؛


نداشتن هدف مشخص

با دیدن این عبارت، همه به این فکر می‌کنیم امکان ندارد کاری را بدون هدف شروع کنیم...

اما واقعا اینطور نیست، گاهی بی‌آنکه بدانیم وارد مسیری می‌شویم و در میانه‌ی راه از خودمان می‌پرسیم اصلا برای چه اینجاییم؟ و جواب شفافی برای آن پیدا نمی‌کنیم.


نداشتن برنامه‌ریزی

درست مثل یک زنجیره‌ی به‌هم‌متصل همانطور که اگر هدفی نداشته باشید موفق نمی‌شوید، در عین حال اگر برنامه‌ای برای اجرا هم نداشته باشید، به بن‌بست خواهید رسید. برنامه‌ریزی در پی هدفی که مشخص کرده‌اید با نتایج بی‌نظیری همراه خواهد شد.


نداشتن مربی یا معلم

کسی که راه مورد نظر شما رو قبل‌تر رفته باشد و در این راه تجربه، مهارت و تخصص به دست آورده باشد، گزینه‌ی خوبی برای همراهی با شماست. حال تصور کنید بدون پشتیبان یا راهنمایی شما در یک مسیر پُرچالش قرار بگیرید. با هر اتفاقی احتمالا به راه‌های فرعی مختلفی می‌رسید که باعث دور شدن شما از هدف اصلی‌تان خواهد شد. پس علاوه بر هدف مشخص و برنامه‌ریزی نیاز به یک همراه خوب همچون معلم یا مربی خواهید داشت.


نداشتن ابزار اندازه‌گیری موفقیت

یکی از عوامل مهم برای حرکت مستمر در مسیر یادگیری، اندازه‌گیری موفقیت در فواصل مشخص است. شما با این کار قادر خواهید بود که میزان خطا یا موفقیت خود را بسنجید و هر کجا که نیاز به اصلاح داشته باشید، تغییراتی اِعمال کنید.



راهکار چیست؟

اگر فعل نداشتن را از همه‌ی عبارات بالا برداریم، به راهکار خواهیم رسید. بدون شک با داشتن هدف، برنامه‌ی مشخص برای حرکت در مسیر با همراهی یک معلم و متخصص نتایج بهتری را بدست می‌آورید. هر کجا که خسته شدید، به راه‌تان شک کردید حضور یک پشتیبان را احساس خواهید کرد که با انگیزه‌دادن صحیح به شما، مقصد را یادآوری کرده و همراه‌تان خواهد بود.


آموزش آنلاین رو امتحان کردید؟

ممکن است برای شروع راه فرصت کافی نداشته باشید. می‌توانید برای پیشبرد مسیر یادگیری خود آموزش آنلاین درسون را تجربه کنید. همراهی هر یک از معلمان حرفه‌ای و متخصص درسون به شما در موفقیت‌های پیش رو کمک خواهند کرد.







2 views0 comments
bottom of page