top of page
Search

خورشیدگرفتگی آمریکای شمالی در چه مناطقی قابل رصد است؟

Updated: Apr 7




هشت اپریل 2024 شاهد خورشیدگرفتگی در ایالت‌های مختلف آمریکای شمالی خواهیم بود. اگر ساکن

این شهرها هستید، تماشای این پدیده‌ی زیبا را از دست ندهید. اما قبل از هر چیز لازم است نکاتی را برای مشاهده‌ی گرفت کامل خورشید در نظر داشته باشید.


خورشیدگرفتگی یا کسوف در شهر شما بیشتر از چند دقیقه نخواهد بود.

کسوف یکی از رویدادهای هیجان‌انگیز در میان پدیده‌های نجوم است که تماشاگران خود را به وجد می‌آورد. در این رویداد، زمانی که خورشید، ماه و زمین به ترتیب در یک راستا قرار می‌گیرند، کسوف اتفاق می‌افتد و زمین رو به تاریکی می‌رود. فراموش نکنید برای تماشای کسوف بیشتر از چند دقیقه وقت نخواهید داشت.

این خورشیدگرفتگی از اقیانوس اطلس شروع شده و از مرز مکزیک وارد زمین خواهد شد. در مرکز مکزیک این کسوف به اوج خود می‌رسد. شما می‌توانید حدود چهار دقیقه و ۲۸ ثانیه خورشید تاریک را نظاره کنید.

در ادامه خورشیدگرفتگی از تگزاس وارد ایالات‌ متحده می‌شود. بیشترین حجم جمعیت برای تماشای این رویداد نجوم، در مناطق اطراف آبشار نیاگارا مشاهده خواهد شد. سپس در ایالت کبک کانادا و بخش‌هایی از اُنتاریو هم شاهد این کسوف خواهند بود. در نهایت این رویداد در اقیانوس آرام به پایان خواهد رسید.


نکات ایمنی هنگام رصد خورشیدگرفتگی:

تا زمان گرفت کامل خورشید به هیچ‌وجه به صورت مستقیم خورشید را تماشا نکنید. برای تماشای این خورشیدگرفتگی از ابزاری همچون عینک مخصوص استفاده کنید. فراموش نکنید نگاه‌کردن مسقیم به خورشید در هنگام کسوف توسط تلسکوپ یا دوربین دو چشمی خطرناک است و احتمال از دست‌دادن بینایی و آسیب دائمی را افزایش می‌دهد.

برای مشاهده‌ی ایمن ماه گرفتگی به عینک‌های خورشیدگرفتگی مطابق با استاندارد بین المللیISO 12312-2 نیاز است. عینک آفتابی معمولی، هر چقدر هم که تیره باشد، از چشمان شما محافظت نمی‌کند. هنگام استفاده از عینک های Eclipse، اطمینان حاصل کنید که خراشیده یا آسیب ندیده باشند. برای مشاهده‌ی کسوف از دوربین معمولی یا لنز تلفن استفاده نکنید. این کار می‌تواند به چشم و دستگاه شما آسیب برساند. حواستان به بچه‌ها باشد تا در طول فعالیت‌های مشاهده‌ی خورشید به صورت مستقیم به خورشید نگاه نکنند.

امیدواریم از تماشای این پدیده‌ی نجومی زیبا لذت ببرید.



37 views0 comments
bottom of page