top of page
Search

ریاضی کانگورو چیست؟

Updated: Jan 29, 2023


ریاضی کانگورو چیست؟
ریاضی کانگورو چیست؟

ریاضی کانگورو، یک مسابقه‌ی ریاضی بین‌المللی بزرگ دانش‌آموزی است که به طور خاص بر روی خلاقیت آنان در حل سوالات متمرکز است. شرکت در این مسابقه برای علاقه‌مندان به ریاضی بسیار اهمیت دارد. در نتیجه بسیاری از دانش‌آموزان و نخبگان ریاضی تمایل دارند از شرایط شرکت در این آزمون‌ها آگاهی پیدا کنند. درصورتی‌که می­خواهید درباره‌ی کلاس ریاضی کانگورو بیشتر بدانید و یا حتی در کلاس ریاضی آنلاین مربوطه ثبت‌نام کنید، مطالعه‌ی این مقاله را از دست ندهید.


آزمون ریاضی کانگورو چیست؟

همان‌طور که ‌گفته شد، آزمون کانگورو در واقع یک مسابقه‌ی بین المللی در زمینه‌ی ریاضیات است که ایده‌ی آن از فرانسه پدیدار شده است. این مسابقه‌ی بزرگ علمی هرساله توسط انجمن AKSF برگزار می‌شود و بیش از 77 کشور در آن حضور پیدا می‌کنند.

برگزار کنندگان این مسابقه، هدف از این المپیاد را حل سوالات سخت با فرمول‌های پیچیده نمی‌دانند؛ بلکه مبنای ریاضیات کانگورو را هوش و خلاقیت دانش‌آموزان در نظر گرفته‌اند.

در المپیاد ریاضی کانگورو سوالات ریاضی به‌صورت چهارگزینه‌ای طرح می‌شوند. سوالات مربوطه برای تمامی دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی ارائه می‌گردد. سوالات المپیاد بسیار متنوع هستند. حل سوالات این‌چنینی، خلاقیت، قدرت تصمیم‌گیری، ایده‌پردازی و مهارت محاسباتی دانش‌آموزان را قوی‌تر از قبل می‌کند.

مزایای زیادی که المپیاد کانگورو در حوزه‌ی تحصیلی دانش‌آموزان دارد باعث شده این مسابقه‌ی جهانی به یکی از پرطرفدارترین‌ها تبدیل شود. همین موضوع باعث شده بسیاری از محصلین و والدین آنها تمایل داشته باشند درباره‌ی این آزمون اطلاعات لازم را کسب نمایند.


آموزش ریاضی آنلاین
آموزش ریاضی آنلاین

اهداف المپیاد کانگورو

همانطور که اشاره کردیم هدف المپیاد ریاضی کانگورو به طور کل، رشد هوش و خلاقیت دانش‌آموز است. به غیر از این موارد، این آزمون اهداف دیگری نیز دنبال می‌کند، که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

  • تاکید بر اهمیت ریاضیات در سراسر جهان

  • کشف استعدادهای برجسته و جذب نوابغ ریاضی

  • افزایش اعتماد‌به‌نفس در دانش‌آموزان برای حل و یادگیری مسائل ریاضی

  • تقویت مهارت حل مسئله

  • علاقه‌مندکردن محصلین به یادگیری ریاضیات

اهمیت مسابقه‌ی بین المللی کانگورو چیست؟

علاوه بر مزایایی که این آزمون برای شخص دانش‌آموزان دارد، المپیاد کانگورو باعث شد تغییراتی در زمینه‌ی آزمون تیزهوشان به وجود بیاید. هر ساله آزمون تیزهوشان برای ورود دانش‌آموزان به مدارس برتر برگزار می‌شود. باتوجه به استاندارد بودن سوالات المپیاد ریاضی کانگورو، سوالات ریاضی آزمون تیزهوشان در برخی کشورها، همانند سبک ریاضیات کانگورو طراحی می‌گردند.

علاوه بر این موضوع شرکت در آزمون کانگورو برای رشد تفکر منطقی و قدرت محاسباتی نیز بسیار موثر است. بنابراین فواید مثبت شرکت در این مسابقه، به مرور زمان در دوران تحصیل دانش‌آموز به‌راحتی قابل مشاهده است.

شرکت در کلاس ریاضی آنلاین مزایای زیادی دارد؛ از عدم سختی رفت‌و‌آمد گرفته تا استفاده‌ی بهینه از وقت. در صورتی که تمایل دارید فرزندتان در المپیاد ریاضی کانگورو شرکت نماید، می‌توانید از کلاس ریاضی آنلاین درسون در این زمینه بهره‌مند شوید. مدرسین درسون از جدیدترین متد تدریس برای آموزش مسائل ریاضی کانگورو استفاده می‌کنند.


امروزه وب‌سایت‌های زیادی در زمینه‌ی آموزش آنلاین ریاضی فعالیت می‌کنند. درسون پلتفرم کلاس خصوصی آنلاین معتبر است که کلاس‌های بسیاری را در زمینه ریاضی کانگورو برگزار می‌کند. در صورت تمایل می‌توانید به بخش کلاس‌های آموزشی وب‌سایت درسون مراجعه کرده و ضمن بررسی پروفایل مدرس و مطالعه شرایط کلاس ریاضی آنلاین، اقدام به ثبت نام نمایید.


149 views0 comments
bottom of page