top of page
Search

آیا آموزش موسیقی به صورت آنلاین امکان‌پذیر است؟

Updated: Jan 29, 2023



اگر فکر می کنید که آموزش موسیقی فقط به صورت حضوری امکان پذیر است در این مقاله نظر شما را تغییر خواهیم داد.

موسیقی و نواختن ساز، علاوه بر اینکه یک هنر بسیار سرگرم‌کننده است، برای مغز نیز فواید بسیاری دارد. علاقه‌مندان به موسیقی، همواره به‌دنبال یادگیری ساز هستند تا در این حوزه‌ی پرهیجان و زیبا فعالیت کنند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، انواع کلاس‌ آنلاین نقش مهمی در مجموعه‌های آموزشی ایفا می‌کنند. آموزش موسیقی نیز از این قائده مستثنی نیست و کلاس‌های آنلاین مختلفی جهت آموزش ساز و سایر مباحث موسیقی در حال برگزاری است. سوال اصلی این است: آیا آموزش موسیقی به صورت آنلاین امکان‌پذیر است؟ برای پاسخ به این سوال در ابتدا باید با فواید موسیقی بیشتر آشنا شویم.

فواید یادگیری موسیقی کدام اند؟

همان‌طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، یادگیری موسیقی تاثیر مثبتی بر سلامت روح و جسم ما می‌گذارد. این تاثیرات در سنین بالاتر بیشتر آشکار خواهند شد. درصورتی‌که یادگیری ساز و موسیقی از سنین کودکی آغاز شود، ابتلا به زوال عقل در کهن‌سالی به حداقل می‌رسد. همچنین یادگیری ساز و شرکت در کلاس آموزش موسیقی در سنین مختلف نیز فواید خود را دارد.

موسیقی هنری برای پرورش مغز است. با شرکت در کلاس‌های آموزش موسیقی می‌توانید مغز خود را تقویت کنید و ارتباطات عصبی جدیدی را به وجود بیاورید. شما با استفاده‌ی هم‌زمان از انگشتان خود جهت ایجاد ارتعاش و نواختن ساز، این ارتباطات جدید را شکل داده و فعالیت مغز خود را افزایش خواهید داد. علاوه بر این مورد، انجام همزمان فعالیت‌هایی مانند خواندن نت‌ها، گوش‌دادن و نواختن باعث تقویت هر چه بیشتر مغز شما می‌شود.

در زمان ایجاد هماهنگی برای یک اجرای گروهی نیز، مهارت‌های ارتباط اجتماعی و نظم شما بسیار تقویت می‌گردد. با یادگیری ملودی‌های مختلف، حافظه‌ی شما تا میزان زیادی قوی‌تر خواهد شد. همچنین یادگیری یک ساز بر شادمانی شما افزوده و استرس و اضطراب شما را برطرف می‌کند.

افرادی که موسیقی می‌نوازند، نسبت به سایر افراد مغزی فعال تری خواهند داشت. علاوه بر این مورد افرادی که موسیقی را فراگرفته­اند، واکنش لامسه و شنیداری سریع‌تری نسبت به سایر افراد دارند. یادگیری موسیقی در سنین پایین هم، تغییرات مثبتی در مغز می‌گذارد.



آیا آموزش آنلاین موسیقی نتیجه‌بخش است؟

بسیاری از افراد به دلیل مشغله‌های کاری و کمبود وقت، نمی‌توانند در کلاس‌های حضوری آموزش موسیقی شرکت کنند. همین موضوع باعث شده آموزش آنلاین موسیقی بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. در کلاس‌های آموزش آنلاین موسیقی، دیگر مشکل کمبود وقت و طی‌کردن مسافت طولانی وجود ندارد و تنها کافی با داشتن رایانه و یک اتصال اینترنتی در این دوره‌های آموزشی شرکت نمایید.

آموزش موسیقی به صورت آنلاین با آموزش حضوری موسیقی تفاوت چندانی ندارد . معلم با تنظیم دوربین روی ساز و حرکت دستان، شاگرد را با خود همراه ‌می‌کند. آموزش نت‌ها یا موارد تئوری نیز با به‌اشتراک‌گذاشتن صفحه مانیتور امکان‌پذیر است.

سخن پایانی

برای آموزش موسیقی هیچ‌گاه دیر نیست. رده‌ی سنی، محل زندگی شما و رشته‌ی مورد نظرتان برای یادگیری هم دیگر دلیل از دست‌دادن فرصت یادگیری موسیقی نخواهد بود. فرقی نمی‌کند. آموزش موسیقی آنلاین باشد یا به صورت حضوری. در هر دو روش معلم با روش‌های مختلف شما را همراهی خواهد کرد. مهم‌ترین نکته برای اثربخشی کلاس موسیقی تمرین و تکرار دروس هر جلسه است.

درسون یک پلتفرم برگزاری کلاس خصوصی آنلاین و موسیقی در رشته‌های مختلف می‌باشد که به شما امکان شرکت و یادگیری ساز مورد علاقه‌تان را می‌دهد. برای ثبت‌نام در کلاس موسیقی دلخواهتان عجله کنید و روی این لینک بزنید.

13 views0 comments
bottom of page