top of page
Search

کلاس گروهی آنلاین و مزایای آن برای کودکان

Updated: Jan 29, 2023


کلاس گروهی آنلاین و مزایای آن برای کودکان
کلاس گروهی آنلاین درسون

کلاس گروهی آنلاین چیست؟

کلاس گروهی آنلاین ، یکی از روش‌های برگزاری کلاس است که در سال‌های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است. این کلاس با حضور افراد متعدد و برای یادگیری یک هدف مشترک برگزار نمی‌شود. علت محبوبیت این نوع کار گروهی، همفکری و تعامل گروهی افراد در یک کلاس می‌باشد. حال اگر این کلاس به صورت گروهی برای کودکان برگزار شود، قطعا همراه با شور و اشتیاق و خلاقیت بالایی همراه خواهد شد.

در این نوع از کلاس شاگردان دیگر حضور دارند و کلاس خصوصی و ارتباط یک‌طرفه با مدرس وجود ندارد. فرزند شما در کلاس گروهی آنلاین و همچنین کارگاه آنلاین، می‌تواند با دیگر دانش آموزان تعامل داشته باشد و صرفاً با مدرس در ارتباط نباشد. هدف از آموزش و یادگیری مهارت‌های مختلف رشد مهارت‌های اجتماعی برای ورود کودک به اجتماع می‌باشد. تقویت این امر در کودکی بی‌شک منجر به موفقیت‌های آتی فرزندان ما خواهد بود.


به نظر شما شرکت در کلاس گروهی آنلاین چه مزایای دیگری برای کودکان خواهد داشت؟

ما در این مقاله سعی کردیم به این سوال پاسخ دهیم. درسون به عنوان پلتفرم کلاس خصوصی آنلاین همواره مشتاق بررسی مزایا و معایب کلاس آنلاین یا آموزش آنلاین به‌ویژه برای کودکان بوده است. از این رو موارد مهمی را در این مقاله جمع‌آوری کرده‌ایم.


کودک شما درون‌گراست یا برون‌گرا؟


تاثیر ثبت نام در کارگاه آنلاین روی کودکان درون گرا و خجالتی
تاثیر ثبت نام در کارگاه آنلاین روی کودکان درون گرا و خجالتی

با پیشرفت علم روانشناسی و شناخت بهتر روحیات هر فرد، مشخص شد روحیات و خلق‌وخوی هر انسان با انسان دیگر متفاوت است. اگر افراد به سه دسته‌بندی درون‌گرا، برون‌گرا و میانه‌گرا تقسیم کنیم، می‌توانیم به‌راحتی به مفهوم آن پی ببریم.

هنگام برقراری ارتباط در مواقع بسیاری افراد برون‌گرا یا میانه‌گرا قدم اول را گذاشته و شروع به ساخت یک ارتباط می‌کنند. اما شاید افراد درون‌گرا یا از روی خجالت و یا از روی عدم تمایل خود، اشتیاقی به ایجاد یک رابطه‌ی جدید نشان ندهند. تاکید می‌کنیم که هیچ کدام از دسته‌های ذکرشده خوب یا بد مطلق نیستند. اما در بازه‌هایی از زندگی یک فرد، شناخت این خصوصیات به او کمک بزرگی در شکل‌گیری روابط و آینده‌ی کاری خواهد کرد.

با روش‌های مختلف و با کمک متخصصان علم روانشناسی می‌توان به خصوصیات اخلاقی هر کودک پی برد. حال اگر کودکی برای برقراری ارتباط و حضور در اجتماع مشکلاتی داشته باشد چه راهکاری وجود دارد؟

برای پاسخ به این سوال نیاز به انجام تست‌های مختلف تخصصی در حوزه روانشناسی وجود دارد. اما شاید حضور کودک در یک کلاس گروهی به صورت حضوری اولین راهکار نباشد. پس به کلاس گروهی آنلاین فکر کنید.


بررسی مزایای آموزش آنلاین گروهی کودکان
بررسی مزایای آموزش آنلاین گروهی کودکان

برای کودکانی که احساس راحتی در کلاس حضوری نمی‌کنند چه راهکاری دارید؟

شرکت در کلاس گروهی حضوری برای کودکی که خجالتی یا درون‌گراست بزرگترین مشکل به حساب می‌آید. گاهی قبل از زمان شرکت در کلاس حضوری، کودک دچار استرس شده و بهانه‌گیری می‌کند. در این صورت بهترین راه‌ حل، درک شرایط او می‌باشد. شما با اطمینان خاطری که به فرزندتان می‌دهید، کمک بزرگی برای غلبه بر مشکل او خواهید کرد.

اما راه حل دیگر، شرکت در یک کلاس گروهی یا کارگاه آنلاین است. روشی مقرون‌به‌صرفه و آسان برای شناخت استعداد و توانمندی کودک و در عین حال کم‌هزینه که برای قدم اول مناسب است. کودکان ابتدا باید احساس امنیت کنند و با معلم خود ارتباط برقرار کنند. فضای کلاس گروهی برای کودکان حساس بسیار مناسب خواهد بود. چرا که توجه افراد دیگر از او برداشته شده و بین دیگران تقسیم شده است.


مزایای کلاس گروهی آنلاین

  • زمانی که فرزند شما در کلاس گروهی آنلاین شرکت کند می‌تواند با ایده‌ها و رفتارهای مختلف آشنا شود. با کمک این روش فضای کلاس برای او خسته کننده نبوده و برای یادگیری درس اشتیاق بیشتری خواهد داشت. در کلاس‌های خصوصی و تک‌نفره، دانش آموز فقط به شنیدن، خواندن و نوشتن مشغول است و دیگر با صحبت‌ها و تعاملات دیگر شاگردان مواجه نمی‌شود.

برای شروع بهتر است از فضای مجازی و کلاس آنلاین شروع کنیم؛

سخت نگیریم. برای غلبه به مشکل ساخت یک رابطه‌ی جدید، از پله‌های کوچک‌تر شروع کنید. کلاس گروهی آنلاین اولین پله برای آغازی هدفمند است. ترس دوری از والدین و اضطراب فراگیر در کودکان را جدی بگیریم. با کمک این کارگاه ها کودک به آرامی بر ترس‌های خود غلبه خواهد کرد.

  • مزیت دیگر شرکت در کارگاه آنلاین و کلاس گروهی آنلاین تقویت خلاقیت کودکان و ایجاد حس رقابت سالم بین آنان است. به طور معمول در یک گروه از کودکان، تفکرات و ایده‌های مختلفی وجود دارد. همین موضوع موجب بروز ایده‌ و راهکارهای نو از سوی کودک خواهد شد. و نقطه‌ی عطف این موضوع زمانیست که معلم با تکنیک‌های مختلف برای کودکان مسئله مطرح کرده و از آنان به صورت گروهی راهکار بخواهد.


  • در یک کلاس گروهی آنلاین سوالات مختلفی به ذهن شاگردان خطور می‌کند. این امر دیدگاه و جهان‌بینی کودک را گسترده‌تر می‌نماید.


کلاس گروهی یعنی کار گروهی و کار تیمی؛

با این روش هر فرد از کودکی شیوه‌ی مقابله با مشکلات و چالش‌های یک موضوع را در قالب کار گروهی یاد می‌گیرد. کودک به آرامی و با متدهای مختلف، سازگاری با محیط و کار گروهی را فرا خواهد گرفت.


همه‌چیز درباره‌ی مزایای کلاس گروهی آنلاین برای کودکان

در موارد بالا به مزایای کلاس گروهی آنلاین و شرکت در انواع کارگاه آنلاین اشاره شد. کار گروهی و آموزش به این شیوه، از راهکارهای فوق‌العاده‌ای جهت برقراری ارتباط و ورود کودکان به اجتماع خواهد بود. با این روش فرزند شما تا بزرگسالی، ذهنی خلاق‌تر و روابطی منسجم‌تر خواهد داشت. از سوی دیگر افرادی که با تیپ شخصیتی درون‌گرا هستند، راه‌های مختلف برای شروع یک رابطه‌ی کاری، درسی و گروهی را فرا می‌گیرند.

هدف آموزش آنلاین درسون نیز از برگزاری کلاس گروهی آنلاین برای کودکان، رشد و تقویت روابط اجتماعی و کار تیمی آنان است. تا کنون کارگاه‌های آنلاین متعددی برگزار شده است که پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده‌ی تعدادی از آن‌ها به لینک زیر مراجعه کنید:



11 views0 comments
bottom of page