top of page
Search

ده نکته‌ی مهم برای انتخاب معلم خصوصی آنلاین

Updated: Feb 6



معلم خصوصی و نحوه‌ی انتخاب فردی برای تدریس خصوصی یکی از دغدغه‌های هر فرد در شروع آموزش یک دوره است. بیشتر افراد ترجیح می‌دهند برای آشنایی و شروع یک کلاس، به تجربیات دوستان و آشنایان خود گوش داده و ثبت نام خود را انجام دهند. پلتفرم پیدا کردن معلم خصوصی آنلاین یکی از راه‌های نوین برای رشد آموزشی است. اما برای اینکه یک کلاس خصوصی بازدهی خوبی داشته باشد، باید یک‌سری ویژگی­‌های دیگر را در بر بگیرد. انتخاب معلم مهم‌ترین رکن یک کلاس است که موجب می‌شود، دانش‌آموز مطالب را به بهترین نحو فرا بگیرد. حال برای موفقیت در این مورد ، لازم است نکاتی را در نظر بگیرید. در ادامه‌ی این مطلب از درسون به این نکات اشاره خواهیم کرد.


1- تحصیلات مرتبط

اولین مورد مهم، بررسی سابقه‌ی تحصیلی معلم مورد نظرتان می‌باشد. بهتر است معلم خصوصی تحصیلات مرتبط با درس مورد تدریس داشته تا در صورت نیاز از تجربیات خود در زمینه‌ی آموزشی کمک بگیرد. همچنین عملکرد موفق معلم در دوران تحصیلی و دانشگاهی می­تواند یک آیتم مثبت باشد. در این‌صورت والدین و یا شاگردان با خاطری آسوده‌تر اقدام به ثبت نام می‌نمایند.


2- مدیریت مطلوب کلاس

تجربه‌ی کافی برای کنترل و مدیریت کلاس، یکی دیگر از موارد دارای اهمیت برای انتخاب معلم می‌باشد. این مدیریت شامل کلاس آنلاین و حضوری بوده و تفاوتی بین آن‌ها حس نمی­شود. همواره کلاس‌هایی بازدهی و یادگیری بالایی به همراه داشته‌اند که در آن معلم دارای مهارت کافی برای کنترل و نظارت بر کلاس بوده است.



3- به کارگیری روش­‌های نوین و جذاب در تدریس

هرچقدر شیوه‌ی تدریس خصوصی به‌روزتر باشد، یادگیری دانش‌آموز نیز بهتر صورت می­‌گیرد. با گذشت زمان و پیشرفت علم، روش‌­های نوین تدریس نیز جایگزین روش­های کم بازده‌ی قدیمی شدند. یک معلم خصوصی خوب باید بتواند از روش­‌های خلاقانه و ابزار کاربردی در تدریس خود استفاده کند تا علاوه بر یادگیری بهتر دانش‌آموز، کلاس خسته‌کننده نباشد. روش انتخابی باید متناسب با رشته و رده‌ی سنی دانش‌آموز باشد. تسلط به شیوه­‌های متنوع تدریس یکی دیگر از موارد مهمی است که باید در فرایند آموزش در نظر گرفته شود.


4- تسلط کافی به زبان انگلیسی

گاهی مکالمه به زبان فارسی برای دانش‌آموزانی که در خارج از کشور زندگی می­‌کنند، دشوار است. در نتیجه معلم خصوصی انتخابی شما، باید به زبان انگلیسی مسلط باشد تا در صورت نیاز بتواند از این زبان بهره ببرد.


5- داشتن استراتژی برای بخش‌های مختلف تدریس

مزیت تدریس خصوصی، تمرکز بر مهارت و یادگیری تنها یک شاگرد است. در یک کلاس خصوصی دیگر نیاز به بررسی مشکلات به صورت گروهی نیست. از این رو معلم باید باتوجه به نیاز شاگرد با آمادگی سرکلاس حاضر شود و به این شکل قادر به ارائه‌ی طرح درس و شیوه‌ی آموزش به بهترین نحو باشد. همچنین در یک تدریس خصوصی پربازده، نحوه‌ی پاسخگویی به سوالات و همچنین ارزیابی شاگرد یا دانش‌آموز نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. طراحی سوالات و تمارین با درجه‌ی سختی از آسان به دشوار، یکی از ویژگی‌های مثبت معلم خواهد بود.



6- به‌روز بودن اطلاعات و دانش کافی

امروزه دیگر نمی‌توان برای پاسخ به هر سوال پیچیده، از تکینک‌های قدیمی استفاده کرد. تصور کنید زمانی‌که شاگردی در کلاس از معلم خود سوالی می‌پرسد با جواب مبهمی روبرو شود. عدم اطلاعات کافی در یک حوزه، نشانگر ضعف معلم در آن حوزه است. پرطرفدارترین معلم‌ها همواره کسانی هستند که از دانش بالایی در رشته‌ی تخصصی خود برخوردارند. همچنین علاوه بر موضوعات تخصصی، اطلاعات عمومی و اجتماعی کافی نیز در بسیاری از موارد کمک‌کننده است.


7- ثبات رفتاری، حوصله و فن بیان قوی

باید بپذیریم، همه‌ی افراد در یک سطح یادگیری یکسان نیستند. میزان درک مطلب و رشد هر فرد با فرد دیگری متفاوت است. گاهی ممکن است آموزش یک مبحث برای شاگرد، نیاز به تکرار چندین باره داشته باشد. پس وظیفه‌ی یک معلم ، پاسخگویی با حوصله و صبر زیاد است. به شکلی که با فن بیان مناسب و راهکار صحیح، موضوع مبهم را برای شاگرد خود شفاف کند.


8- انتخاب معلم خانم یا آقا؟

انتخاب معلم خانم یا آقا برای هر شاگرد بستگی به عواملی مثل، رده‌ی سنی و تمایل خود شاگرد دارد. این تصمیم در مورد کلاس کودکان و نوجوانان باید با نظارت خانواده و صلاحدید آنان صورت بگیرد. در صورت نیاز به ثبت نام کلاس آنلاین یا حضوری، حتما به این موارد توجه کنید.




9- امکان برگزاری کلاس بر اساس ساعات دلخواه شما

ممکن است در برخی ساعات روز، شاگردی امکان حضور در کلاس را نداشته باشد. در نتیجه برای انتخاب معلم مورد نظرتان، حتما به انعطاف ایشان در زمان‌بندی دقت کنید. حضور منظم معلم و شاگرد در ساعات مقرر شده، یکی از وظایف طرفین است. در مطالب قبلی درسون هم به نکات مثبت کلاس آنلاین اشاره کرده و از مزایای آن گفتیم.


10-ارائه پروفایل و رزومه‌ی حرفه‌ای

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد برای انتخاب معلم، بارها و بارها به صفحات مختلف وب‌سایت‌ها مراجعه کرده‌اید اما باز هم برای ثبت نام‌ تردید داشتید. همانطور که در گذشته اشاره کردیم، یک پلتفرم پیدا کردن معلم خصوصی مورد تایید، همه‌ی اطلاعات مورد نیاز و مرتبط با رشته‌ی آموزشی را در اختیار مخاطب خود قرار می‌دهد. شما با این روش قادر به انتخاب کلاس و معلم مورد نظرتان خواهید بود. در این صورت با مراجعه به پروفایل هر معلم، امکان مشاهده‌ی ویدئوی معرفی، رزومه و سوابق کاری، تحصیلی روش تدریس خصوصی را خواهید داشت.

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، بعد از بررسی رزومه‌ی هر معلم، زمان تصمیم‌گیری نهایی و انتخاب کلاس می‌رسد. در این مرحله شاید بعضی سوالات در ذهن شما مبهم مانده باشد. پس قبل از ثبت‌نام درخواست یک جلسه‌ی آشنایی رایگان با معلم یا معلمان مختلف را بدهید. جهت آشنایی بیشتر، لازم است قبل از شروع فرایند آموزش یک جلسه‌ی معارفه برگزار شود تا شما و فرزندانتان با شیوه‌ی آموزش و طرح درس و یا سایر موارد آشنا شوید.



سخن پایانی

در دنیای امروز و با رشد فناوری‌های نوین در سراسر دنیا، شرکت در کلاس آنلاین و آموزش یک امر پرطرفدار شده است. شاید برای ثبت نام در یک کلاس حضوری نیاز به بررسی جزئیات مختلف نباشد. اما باتوجه به بعد مسافت و روش‌های مختلف آموزشی، انتخاب معلم خصوصی مورد نظر هر فرد از اهمیت بالایی برخوردار است. با روش‌های بالا شما می‌توانید با خیال راحت در کلاس مور نظرتان شرکت کنید. حتی با این نکات انتخاب یک معلم برای فرزندانتان هم دیگر سخت نخواهد بود. فراموش نکنید گروه درسون در کنار شما از ابتدای شروع کلاس تا انتها حضور داشته و همراهیتان خواهد کرد. همین حالا می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت درسون، پروفایل و سوابق هر معلم را به همراه ویدئوی توضیحات این عزیزان مشاهده کنید. همچنین برای ارتباط با ما می‌توانید به شبکه‌های اجتماعی درسون مراجعه کنید.


26 views0 comments
bottom of page