top of page
Search

سومین خبرنامه‌ی درسون منتشر شد


به سومین خبرنامه‌ی درسون خوش آمدید. در این شماره نگاهی بر رویدادهای اخیر درسون انداخته و معلمان و کارگاه‌های جدید را به شما معرفی خواهیم کرد. اما بخش جذاب خبرنامه‌ی این ماه، مصاحبه با یکی از معلمان پرطرفدار درسون است که با ایده‌های نو در کلاس آنلاین کودکان شناخته می‌شود. حدس می‌زنید مهمان این شماره چه کسی باشد؟

در انتها هم یک هدیه‌ی آموزشی به‌ مناسبت روز عشق ( ولنتاین و سپندارمذگان ) به شما تقدیم می‌کنیم. برای مطالعه‌ی این موارد خوشحال می‌شویم تا پایان خبرنامه با ما همراه باشید. همچنین می‌توانید از همین حالا برای شرکت در یکی از کلاس‌های آنلاین درسون، به این لینک مراجعه کرده و موقع ثبت‌نام با واردکردن کد DarsoonNews3 به میزان ۱۰% تا تاریخ ۲۵ فوریه از تخفیف خود استفاده کنید.

 


آموزش زبان فارسی به کودکان خارج از کشور، یکی از دغدغه‌های افرادی است که به دور از ایران زندگی می‌کنند. چرا که به این بهانه‌، آداب، رسوم و فرهنگ ایرانی به کودکان معرفی می‌شود. به‌همین‌منظور سعی کردیم از معلمان متعددی با تجربه‌های مختلف برای آموزش در درسون دعوت کنیم. همچینین آموزش ریاضی منطبق با سیستم آموزشی هر کشور با هدف تقویت این رشته در بین شاگردان درسون ، طرفداران بسیاری دارد.

در بخش زیر در هر یک از رشته‌های ریاضی و زبان فارسی دو معلم را به شما معرفی کردیم. پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده‌ی ویدئو و سوابق آموزشی این عزیزان به لینک هر یک مراجعه کنید.


آموزش فارسی آنلاین

آشنایی با شیوه‌ی تدریس نرگس سربازی

در کلاس آنلاین آموزش فارسی


" من از منابع مختلفی با توجه به نیاز‌های زبان‌آموزانم برای تدریس استفاده می‌کنم و باتوجه به ویژگی‌های فردی و آمادگی آنان و همچنین مناسبت‌های مختلف، از روش‌های متفاوتی از جمله داستان‌گویی، تماشای ویدیو‌های کوتاه آموزشی ، کاربرگ و بازی با کلمات برای تدریس استفاده می‌کنم. سعی من همیشه بر این بوده است که همراه با آموزش زبان، بچه‌ها با آداب و رسوم ایرانی هم آشنا شوند. "




 

آشنایی با شیوه‌ی تدریس نگار سیدین

در کلاس آنلاین آموزش ریاضی و ریاضیات کانگورو


"من کلاس‌هامو شاد، پر‌انرژی و خلاقانه برگزار می‌کنم. قراره کنار هم و با‌هم شاد باشیم و همون‌طور که بیشتر یاد می‌گیریم، جذابیت ریاضی ، هندسه و مسائل جبری مختلف رو تجربه کنیم و از ریاضیات لذت ببریم. کتاب خاصی رو معرفی نمی‌کنم و سعی می‌کنم با توجه به شناختی که از شما دارم جزوه‌ی مناسب خودتون رو براتون آماده کنم."






 



نازنین خردپیشه‌ی عزیز، یکی از معلمان خوب و محبوب درسون در بین همه‌ی شاگردان است. پرانرژی، خندان و خلاق؛ ما ایشان را با این ویژگی‌ها می‌شناسیم. خیلی دوست داشتیم از این پس بتوانیم شما را هم در این حس و حال خوب شریک کنیم. پس برای شروع از نازنین عزیز دعوت کردیم و ایشان با روی باز پذیرفتند. در ادامه بخش‌هایی از این مصاحبه را مطالعه خواهید کرد:


یه بیوگرافی از خودتون برامون می‌گید؟

نازنین خردپیشه هستم، 24 فروردین سال ۶۲ در تهران به دنیا آمدم. خانواده‌ی اهل هنر و فرهنگ و مطالعه داشتم و خیلی زود (از ۳ سالگی) موسیقی رو شروع کردم و تقریبا به صورت حرفه‌ای تا قبل از کنکور، سنتور و گیتار و فلوت نواختم و چندین کنسرت دادم. البته الان نه چندان حرفه‌ای ولی نوازنده‌ی پیانو هستم!

اولین بار در دبیرستان، معلم خصوصی دوستانم در دروس زبان و ریاضی بودم. سال ۸۱ در رشته‌ی طراحی صنعتی دانشگاه هنر و معماری تهران قبول شدم. اواسط تحصیل به‌عنوان طراح مبلمان و لوازم داخلی منزل وارد بازار کار شدم. بعد از لیسانس در یک شرکت ماشین‌آلات صنعتی به‌عنوان طراح کار کردم و در همان زمان پیشنهاد آموزش هنر به زبان انگلیسی را از موسسه‌ی هنرهای تجسمی بادبادک دریافت کردم.

لذت آموزش به کودکان باعث کناره‌گیری من از کارهای کارگاهی و نقشه‌کشی شد و در رشته‌ی پژوهش هنر ادامه تحصیل دادم و هم‌زمان و به مدت ۴ سال فلسفه‌ی هنر خواندم. امروز ۱۶ ساله که به کودکان بالای ۲ سال، هنر به زبان انگلیسی تدریس می‌کنم.


چطور با درسون آشنا شدید؟

یکی از معلم‌های خوب درسون معرف من بودند و خوشبختانه کار خیلی سریع، آسون و خوب پیش رفت.

آموزش و درک هنر چه کمکی به رشد بچه‌ها می‌کنه؟

من دنباله رو شیوه‌ی فکری روانشناسی انسان‌گرا هستم. معتقدم ما نمی‌تونیم یک الگوی مشخص برای همه انسان‌ها داشته باشیم. به اعتقاد من، معلم، تنها یک تسهیل‌گره که می‌تونه آموزش رو برای کودک شیرین کنه و بهترین راه رسیدن به این هدف عبور از دنیای هنره.

یه خاطره‌ی شیرین از کلاس‌های آنلاین درسون برامون بگید.

ارتباط آنلاین با کسانی که ایران رو ترک کرده‌اند واقعا تجربه فوق‌العاده خوبیه.

طی سال‌های نسبتا طولانی تدریسم، خیلی از دانش‌آموختگانم راهی کانادا و آمریکا شدند. نکته‌ی جالب برای من پیداکردن دوباره این خانواده‌ها به کمک درسون بود. چه پیام‌های دلگرم‌کننده‌ای از خانواده‌های کودکانی دریافت کردم که حالا نوجوان هستند. و نکته جالب و مثبت دیگه ارتباط قلبی و عمیق با هنرجویان جدید بود. یک خاطره‌ی به خصوص ندارم، هر بار که هر کدام از بچه‌ها برای من صدا می‌فرستند یا یک کاردستی و نقاشی رو که در طول هفته‌ی گذشته کشیده‌اند به من نشان می‌دهند قلبم لبریز از مهر می‌شه.


چه روشی برای یادگیری و همکاری بچه‌ها سر کلاس‌های آنلاین دارید؟

من معتقدم که باید بچه‌ها رو در برنامه‌یزی کلاسی سهیم کرد. خودم به شخصه از اجبار و انجام کارهای اجباری فراری‌ام! بنابراین معمولا از خودشون می‌پرسم که مایل به انجام چه فعالیتی هستند. و برنامه آموزشی خودم رو با میل و علاقه‌ی اونا همراه می‌کنم. فکر می‌کنم که هرچه معلم و شاگرد بیشتر با هم بخندند، جلسه‌ی کلاس تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.


علاقه‌ی خاص و ویژگی منحصربه‌فرد شما چیه؟ یعنی اطرافیان نازنین خردپیشه‌ رو با چه ویژگی می‌شناسن؟

من عاشق مطالعه، نواختن ساز و شنیدن موسیقی خوب و وقت‌ گذراندن با خانواده و دوستانم هستم. اما فکر می‌کنم ویژگی خاصی که معمولا به من یادآوری می‌شه اینه که عاشق شاد کردن دیگرانم و اگر جایی باشم صدای خنده هم هست!


اگر معلم نمی‌شدید چه کار دیگه‌ای رو انتخاب می‌کردید؟

هم‌پای معلمی، پزشکی رو هم خیلی دوست دارم!


توی اوقات فراغت چه کاری انجام می‌دید؟

کتاب می‌خونم، ساز می‌زنم، پیاده‌روی می‌کنم و قطعا آشپزی هم درکنار یکی از این فعالیت‌ها هست!


به نظرتون بچه‌ها و شاگردان شمارو چه رنگی می‌بینند؟

نارنجی!


رنگ مورد علاقه‌ی شما؟

سبز


علاقه‌ی خاصی به چیزی دارید؟

من گیاه‌خوارم. از اختراع غذاهای خوشمزه‌ی گیاهی جدید واقعا لذت می‌برم!


خودتون چه‌ غذایی بیشتر دوست دارید؟

سیب‌زمینی به هر شکلی!


آرزو یا هدفی که در حال حاضر دارید؟

خیلی دوست دارم روزی بتوانم شاگردان خارج از ایران را ببینم.


چه پیغام یا پیشنهادی برای خانواده‌ها به خصوص خانواده‌های خارج از ایران دارید که عضو درسون هستند؟

فکر می‌کنم دلم می‌خواد بگم، لطفا به جز بحث آموزش، به رابطه‌ی فرزندتان با معلم توجه ویژه داشته باشید. این اتفاق نادر و عجیبیه که با چندین قاره فاصله می‌تونیم باهم دوست باشیم. قدر این دوستی رو بدونیم.


اگر شما هم تمایل به ثبت‌نام کودک خود در کلاس آنلاین مجسمه‌سازی ، هنر و یا آشپزی با نازنین خردپیشه گرامی را داشتید به این لینک مراجعه کنید.


 



کارگاه آنلاین "ورود به دنیای شطرنج"

یک ساعت چالش، هیجان و یادگیری


کارگاه آنلاین "ورود به دنیای شطرنج" در تاریخ 5 فوریه و برای تمام رده‌های سنی در سطح مبتدی برگزار شد. در این کارگاه آنلاین ، شیما بیات عزیز تجربیات خود را با شاگردان به اشتراک گذاشتند و با روش‌های مدرن به کودکان و نوجوانان شطرنج را با زبان ساده آموزش دادند.

یکی از جذابیت‌های این کارگاه از نگاه شرکت‌کنندگان، تعامل و پیداکردن راهکار در بازی تمرینی بود.

اگر شما هم به شطرنج علاقه‌مندید اما شرکت در این کارگاه آنلاین را از دست دادید، می‌توانید به صفحه‌ی شیما بیات عزیز مراجعه کرده و درخواست یک جلسه‌ی آشنایی را ثبت کنید.



 

کارگاه آنلاین

" برای کسانی که دوستشان داریم"

آموزش پخت کاپ‌کیک

به مناسبت روز ولنتاین و سپندارمذگان

برای کسانی که دوستشان داریم، پیامی صمیمانه در قالب یک برنامه‌ی جذاب بود. پیامی که با هدف مشارکت خانواده و آموزش عشق‌ورزی، برای کودکان در نظر گرفتیم. در این کارگاه خانم پریسا قضاوی گرامی، اتفاقات شیرینی را رقم زدند و نحوه‌ی پخت کاپ‌کیک‌های جذابی را آموزش دادند. در بخش زیر نمونه‌هایی از این کاپ‌کیک خوشمزه را مشاهده می‌کنید.




پیشنهاد می‌کنیم از لینک زیر به پروفایل ایشان در وب‌سایت درسون رفته و از همین حالا برای یکی از پرطرفدارترین کلا‌های ایشان ( آموزش انواع شیرینی نوروز ) ثبت‌نام خود را قطعی کنید.


 

آموزش مرحله به مرحله شکلات سورپرایز عشق در چند اسلاید با روش آسان :




در بخش زیر به‌مناسبت روز سپندارمذگان ( روز عشق ایرانی ) آموزشی جذاب از خانم پریسا قضاوی با عنوان شکلات سورپرایز عشق را برای شما در نظر گرفتیم که در چند اسلاید، با شیوه‌ای آسان بتوانید برای عزیزانتان این هدیه‌ی شیرین را آماده کنید.














از اینکه تا انتها با این شماره از درسون همراه بودید، خوشحالیم. اگر تمایل داشتید نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید. به ما بگویید با کدام معلم یا در مورد کدام رشته برای شما آموزش و مطالب بیشتری آماده کنیم ؟

 

درسون یک پلتفرم برای پیداکردن معلم خصوصی آنلاین است که در بیش از ۵۰ رشته‌ی متنوع همچون زبان فارسی، هنر، موسیقی، ریاضی، علوم، برنامه‌نویسی، زبان، شطرنج و ورزش فعال است.

فراموش نکنید برای شرکت در کلاس‌های آنلاین درسون تا تاریخ ۲۵ فوریه فرصت دارید که از تخفیف ۱۰% با کد تخفیف DarsoonNews3 استفاده کنید.

لطفا با معرفی درسون به دوستان و اطرافیان خود از ما حمایت کنید.




111 views0 comments
bottom of page